BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kalau saye jadi p0k0k....

Friday, April 16, 2010

saye nanak tua....!!!






aku : Hai. Nama awak siapa?

Murid: Umad Ejairi Iman (Muhamad Ezairil Aiman)

aku : Umur awak berapa tahun, Aiman?

Murid: Nam. (sambil menunjuk 5 jari) Kakak ni siapa?

aku : Saya Cikgu Anis. Panggil cikgu sahaja pun boleh.

Murid: Nanakya. Nak panggiy kakak judak.

aku: Tak boleh. Nanti cikgu awak marah…

Murid: Aya… Tak takut pun.

aku: Awak selalu suka buat apa?

Murid: mukis.

aku: Aiman, nanti awak dah besar nak jadi apa?

Murid : Ayaa. Kita nanak tua.. kita nak muda je....!!!

aku: Oh, bukan camtu. Maksud cikgu, cita-cita kamu?

Murid: Shaye nak jadi Yotomen Komos. Yotomen komos yawan yaksakshe ne meyah.

aku: Hah? Ape itu aiman? Cikgu tak pernah dengar pun cita-cita macam itu?

Murid: Ish budak nih.. Yotomen komos tu yotomen yang yawan yaksakshe ne meyah.

aku: Oh.. ya..? Nanti dah besar nak jadi Ultraman warne apa tadi?

Murid: Warna tu.. (sambil tunjuk warna merah).

aku : Oh, warna merah? Betul awak nak lawan rasaksa? Cuba cerita pada cikgu.

Murid: Yek Gabo Yu.... (kalau teror, tafsir ah pe budak ni ckp...)

aku: Ha, lepas itu?

Murid: -tidak menjawab- (tetapi membuat aksi tgh berlawan dengan
musuh)

aku: Oh, siapa name musuh Ultraman?

Murid: Yotomen komos, gan yawan yaksashe tu yawan yotomen gan ia gune koshe ye.
Ia ompat, ia tejon. Tapi tak mati ya..Pashtu ia ucap yotomen komoss...!
pastu ia terbang ah~ (adeh... translate ar sendiri) hahah :D

aku: Dia ada sayap ke?

Murid: Ia ne de sayap...!!! macam ni je (smbil wat aksi mengangkat tangan ala
Ultaman)_mcm nk marah aku jek_

aku: Kenapa awak suka Ultraman? Ultraman kan xde rambut..?

Murid: Tapi saye cuke Yotomen....

aku: hahah Aiman, yelah2... hah, cuba ikut cikgu cakap nih “i love u, teacher...”

Murid : I les u chicer.. good morning..

aku : ok la, terima kasih ye Aiman Kecil...

Murid : shame2..Tata ciku..



video

Thursday, April 15, 2010

my little spastic youth


Spastic Youth


I'm starin' at the girl
I really still dunno if I can be the one of her good friend
Cuz she is a little bit different from me and my friend
Cuz she is one of the spastic youth.

And I dunno if I really can be the one of his good friend.

And I dunno if I really can be the one of his good friend.

Spastic youth.

-lirik ni aku amik dari lagu "spastic youth" by: oaG





tahla mase p skola aritu, aku SYIIIOK sgt kt sorg dak p0mpuan ni... mase aku tgh duduk melepak berenam2 orang dgn mbe2 aku yg nyet2 tu, tibe2 ade orang tarik bahu aku... aku baru je nk marah...

tapi tibe2.. aku npk sorg dak pumpuan... CHOMeL... sgt chomel... senyum je....
eca(bukan name sebenar) ..... dah wat aku rasa... rasa lain tau... rasa cam nk peluk je budak ni...
tapi x bole...
dia xnk...
xnk...
sbb dia cuba utk peluk aku,,,
tapi...
dia x kuat utk diri..

dia sakit...
aku sedih sgt...
dia x mintak pun jadi mcm ni... tp inilah hakikatnya..

dia dilahirkan normal... tapi pas kena demam panas, dia jatuh sakit..
kat sini,aku jadi sedar,.. kalau Allah nk tarik nikmat kita, bila2 masa pun bole... sbb tu kite kene berd0a selalu dgn IKHLas..

5 hari aku kat skola, budak tu cume tgk aku je... tapi ade skali la dia amik jari aku, letak kat gigi dia.... aku tnyela kenapa...?? dia cube ckp... tapi....
x boley.. *palsi selebral...*
hmmm... muke dia x syum pn hari ni.... lame2 aku perhatikan betul2...
rupanya2 dia sakit gigi... sian eca... aku amik tgn dia, aku ckpla... xpe... nnti baik ye.. nk cikgu taruk ubt? dia geleng... hmmm.. dia paham pe aku ckp... cuma... dia x blh bls... walaupun aku tau dia cuba... aku npk... dia pandai...sgt pandai....kerana dialah aku excited sgt nk masuk kelas dia....
senyum dia, tangan dia sentuh aku... hah, last day... dia peluk aku kuat2... 2x... time tu la aku rasa... UHH...... rasa syg aku kt dia sgt kuat,,... balik uma, aku nangis sbb pasni.... bile aku dpt jmpe dia lg,,... sampaikan aku penah niat nk ade adik (angkat) mcm dia... tp mane aku nk carik? xpela... insyAllah lau aku dh kije nt, aku nk carik org mcm dia... nk jaga.. love her so much~