BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kalau saye jadi p0k0k....

Tuesday, August 3, 2010

oLd FoLks Home...

Alhamdulilah... ahernye..!! tercapai gak niat aku dari drjh 6 nk p umah org tua2... sebelum ni teringin sgt nk p uma kanak2 kurang upaya... Alhamdulilah dh penah p mase sblm PBS kt sk sri laksamana.. tu sadis.. ni syahdu.. ape yg aku bole ckpkn kt sini ialah.. semakin dekat kite dengan bende2 mcm ni, makin terbukak mata & hati kita utk menginsafi keLemahan diri.. kita npk dlm diri kita ni byk kekurangan.. TAPI...! cube bandingkan dengan mereka...??? kanak2 OKU... hmm yg tadi aku npk.. org tua2 uzur yg kurnag kasih syg.. aku tgk mate dorg dlm2.. ade KESUNYIAN..
sedar x bhwe.. pada usia mcm ni lah (tua) mereka nk kasih syg.. bukan DUIT.. duit?? dorg dh x heranla.. dari kecik smpai mude dh pegang duit kn.. susah sgt ke nk sayang dorang hah...????!!!! hmmm x kene tax pun lah kawan2... tolongla... jgnla buang mereka..

ape salah dorg sampai singkir dorg dari hidup anda? hmm... ok.. lau mereka ada wat salah.. ya, itu x boleh dinafikan... tp pe salahnya buang yg keruh, ambil yg jernih.. ko cube rase andai kata ko kene buang mase kecik..?? best x..?? hah! x best kn.. tolongla.. jgn wat ibu bapa anda mcm ni.. aku npk ade "duka" dlm mate mereka.. hmmm.. please.. do LOVE your parents..

Saturday, May 29, 2010

15- 20 tahun (mencari ID)

dlm usia mcm ni..aku belum layak lagi fikir pasal jodoh.. aku patut pikir manusia macam apakah aku patut jadi.. ni x.. sebok je layan diri dgn kiciwa.. hahha.. hmmm.. sng je nk atasi kiciwa ni... tgk muke mak, tgk muke ayah, tgk "muke buku"... hehe.. sume tu hilang la.. eh tapi x jugak.. bile tgk muke buku, mulela npk status memember to relationship la... ape2 la.. hmm.. aku bukan jeles... tp cemburu je..:p

ah, xpela.. aku x kesah.. jodoh itu insyaAllah ade.. cume.. lambat @ cepat and siape dgn siape, we had never know that.. rilek jela.. ade lg 3 tahun nk habis blaja... 3 tahun ni la mcm2 ley jadi... we'll see.. =)

Friday, May 7, 2010

i called my m0m, MaK.. =)




M.0.M

"I wish I could tell you, Mom
how much you mean to me....
But there are no words to say
how much I admire you...
how much I appreciate you...
how much I thank you
for everything you've done."


here i compile a lyrics which is dedicated to my beLoved MoM:
jamilah_piee

Who should I give my love to?
My respect and my honour to
Who should I pay good mind to?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hold you
And clean you and clothes you
Who used to feed you?
And always be with you
When you were sick
Stay up all night
Holding you tight
That's right no other
Your mother (My mother)

Who should I take good care of?
Giving all my love
Who should I think most of?
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hear you
Before you could talk
Who used to hold you?
Before you could walk
And when you fell who picked you up
Clean your cut
No one but your mother
My mother

Who should I stay right close to?
Listen most to
Never say no to
After Allah
And Rasulullah

Comes your mother
Who next? Your mother
Who next? Your mother
And then your father

Cause who used to hug you
And buy you new clothes
Comb your hair
And blow your nose
And when you cry
Who wiped your tears?
Knows your fears
Who really cares?
My mother

Say Alhamdulillah
Thank you Allah
Thank you Allah
For my mother.

ciri-ciri se0rang guru..


cikgu... cikgu ni baiklah... hmmm... nk percaye ke x ckp budak2 tuh..? aku agp gurau sudaa.. baik..? baik cukup ke utk jadi seorang guru..? baik bole berubah-ubah,.. hari ni baik, esok jahat,.. susah utk istiQamah..
aku xtau aku ni layak ke jadi cikgu yg baik.. hmmm.. dulu penah mkcik KERAni kt skola lama ckp.. "lau mcm ni la gayanya, habis ank2 murid kau" padahal aku blm masuk mktb lg pn sblm tu.. 1st impression org tgk aku je dh kata aku mcm tu.. aku xtau mcamane nk jadi baik.. baik tu macamana..?? s0pan santun, senyum selalu, ckp lemah lembut, xpenah ng0mpat org..??? hmmmm... aku..? lgsg xde ciri2 cmtuh... memang... memang x layak.. lagi2 nk jd cth kt bdk2.. mampu ke aku..?? hari ni je aku dh wat mbe(bg aku dia sgt baik)terasa.. aku terlupe.. manusia x sama. aku penah nk berubah...jadi baik sket. tp bile aku wt camtu.. sume org pelik.. sume org x pecaya.. tahla. aku sedey sagt =(

Friday, April 16, 2010

saye nanak tua....!!!






aku : Hai. Nama awak siapa?

Murid: Umad Ejairi Iman (Muhamad Ezairil Aiman)

aku : Umur awak berapa tahun, Aiman?

Murid: Nam. (sambil menunjuk 5 jari) Kakak ni siapa?

aku : Saya Cikgu Anis. Panggil cikgu sahaja pun boleh.

Murid: Nanakya. Nak panggiy kakak judak.

aku: Tak boleh. Nanti cikgu awak marah…

Murid: Aya… Tak takut pun.

aku: Awak selalu suka buat apa?

Murid: mukis.

aku: Aiman, nanti awak dah besar nak jadi apa?

Murid : Ayaa. Kita nanak tua.. kita nak muda je....!!!

aku: Oh, bukan camtu. Maksud cikgu, cita-cita kamu?

Murid: Shaye nak jadi Yotomen Komos. Yotomen komos yawan yaksakshe ne meyah.

aku: Hah? Ape itu aiman? Cikgu tak pernah dengar pun cita-cita macam itu?

Murid: Ish budak nih.. Yotomen komos tu yotomen yang yawan yaksakshe ne meyah.

aku: Oh.. ya..? Nanti dah besar nak jadi Ultraman warne apa tadi?

Murid: Warna tu.. (sambil tunjuk warna merah).

aku : Oh, warna merah? Betul awak nak lawan rasaksa? Cuba cerita pada cikgu.

Murid: Yek Gabo Yu.... (kalau teror, tafsir ah pe budak ni ckp...)

aku: Ha, lepas itu?

Murid: -tidak menjawab- (tetapi membuat aksi tgh berlawan dengan
musuh)

aku: Oh, siapa name musuh Ultraman?

Murid: Yotomen komos, gan yawan yaksashe tu yawan yotomen gan ia gune koshe ye.
Ia ompat, ia tejon. Tapi tak mati ya..Pashtu ia ucap yotomen komoss...!
pastu ia terbang ah~ (adeh... translate ar sendiri) hahah :D

aku: Dia ada sayap ke?

Murid: Ia ne de sayap...!!! macam ni je (smbil wat aksi mengangkat tangan ala
Ultaman)_mcm nk marah aku jek_

aku: Kenapa awak suka Ultraman? Ultraman kan xde rambut..?

Murid: Tapi saye cuke Yotomen....

aku: hahah Aiman, yelah2... hah, cuba ikut cikgu cakap nih “i love u, teacher...”

Murid : I les u chicer.. good morning..

aku : ok la, terima kasih ye Aiman Kecil...

Murid : shame2..Tata ciku..



video

Thursday, April 15, 2010

my little spastic youth


Spastic Youth


I'm starin' at the girl
I really still dunno if I can be the one of her good friend
Cuz she is a little bit different from me and my friend
Cuz she is one of the spastic youth.

And I dunno if I really can be the one of his good friend.

And I dunno if I really can be the one of his good friend.

Spastic youth.

-lirik ni aku amik dari lagu "spastic youth" by: oaG





tahla mase p skola aritu, aku SYIIIOK sgt kt sorg dak p0mpuan ni... mase aku tgh duduk melepak berenam2 orang dgn mbe2 aku yg nyet2 tu, tibe2 ade orang tarik bahu aku... aku baru je nk marah...

tapi tibe2.. aku npk sorg dak pumpuan... CHOMeL... sgt chomel... senyum je....
eca(bukan name sebenar) ..... dah wat aku rasa... rasa lain tau... rasa cam nk peluk je budak ni...
tapi x bole...
dia xnk...
xnk...
sbb dia cuba utk peluk aku,,,
tapi...
dia x kuat utk diri..

dia sakit...
aku sedih sgt...
dia x mintak pun jadi mcm ni... tp inilah hakikatnya..

dia dilahirkan normal... tapi pas kena demam panas, dia jatuh sakit..
kat sini,aku jadi sedar,.. kalau Allah nk tarik nikmat kita, bila2 masa pun bole... sbb tu kite kene berd0a selalu dgn IKHLas..

5 hari aku kat skola, budak tu cume tgk aku je... tapi ade skali la dia amik jari aku, letak kat gigi dia.... aku tnyela kenapa...?? dia cube ckp... tapi....
x boley.. *palsi selebral...*
hmmm... muke dia x syum pn hari ni.... lame2 aku perhatikan betul2...
rupanya2 dia sakit gigi... sian eca... aku amik tgn dia, aku ckpla... xpe... nnti baik ye.. nk cikgu taruk ubt? dia geleng... hmmm.. dia paham pe aku ckp... cuma... dia x blh bls... walaupun aku tau dia cuba... aku npk... dia pandai...sgt pandai....kerana dialah aku excited sgt nk masuk kelas dia....
senyum dia, tangan dia sentuh aku... hah, last day... dia peluk aku kuat2... 2x... time tu la aku rasa... UHH...... rasa syg aku kt dia sgt kuat,,... balik uma, aku nangis sbb pasni.... bile aku dpt jmpe dia lg,,... sampaikan aku penah niat nk ade adik (angkat) mcm dia... tp mane aku nk carik? xpela... insyAllah lau aku dh kije nt, aku nk carik org mcm dia... nk jaga.. love her so much~

Wednesday, March 24, 2010

b.i.G is beautiful ...B)



fasa pertama ke fasa sekaligus...?? adeh.. den lotih.. tapi suk0.. huhu.. aktitivti best tp tu ar..kene share toilet ramai2 tu yg x sgup.. tp xpe, demi masa depan... c0ol sudaaaa... =)